Cторінка соціального педагога
Контактні дані
Наші діти - це наша старість. Правильне виховання - це наша щаслива старість, погане виховання - це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми. (А. С .Макаренко)
Графік роботи
Понеділок | Робота з документацією та опрацювання досліджень. Індивідуальна робота з дітьми | |
Вівторок | Робота з документацією та опрацювання досліджень. Індивідуальна робота з дітьми | |
Середа | ||
Четвер | Робота з документацією та опрацювання досліджень. Індивідуальна робота з дітьми | |
Пятниця | Індивідуальні консультації для батьків та опікунів |
Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженнї впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У школі він є громадським інспектором з охорони дитинства.
Вивчає та оцінює особливості діяльності й розвитку учнів (вихованців), мікроколективу (класу чи референтної групи), шкільного колективу загалом, неформальних молодіжних об'єднань;
Досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім'ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на дітей і підлітків;
Напрямки роботи соціального педагога в школі:
- психологічна підготовка до навчання у школі;
- адаптація дітей до умов перебування у навчально-виховному закладі;
- організація роботи з “важкими” дітьми;
- професійне самовизначення старшокласників;
- організація роботи з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями;
- сприяння психологічному здоров’ю дітей, підлітків, батьків та педагогів
- попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків, насильницьких дій у родині та навчально виховному закладі;
- організація роботи з дітьми пільгового контингенту;
- методична робота.
Види роботи соціального педагога в школі:
- діагностична робота;
- прогностична робота;
- консультаційна робота;
-соціально-перетворювальна робота;
-профілактична (просвітницька) робота;
- навчальна діяльність;
- організаційно-методична робота;
- зв’язки з громодськістю.
Учням та їхнім батькам соціальний педагог надає наступні види соціальних послуг:
- допомагає в адаптації дітей при вступі до школи, переході із одного до іншого ступеня навчального закладу;
- виступає посередником між навчальним закладом та сім’єю, між батьками і вчителями;
- слідкує за відвідуванням учнями навчального закладу, допомагає у подоланні причин, що призводять до пропусків занять;
- попереджує конфлікти, які можуть виникнути в учнівському колективі.
Разом із педагогічним колективом навчального закладу соціальний педагог:
- проводить консультації з учителем та іншими працівниками школи з різних соціально-педагогічних проблем з метою сприяння покращенню умов життя та навчання учнів;
- організовує співробітництво з учителями та іншими спеціалістами школи (психолог, дефектолог, лікар) при розробці індивідуальної стратегії і тактики допомоги дезадаптованим учням;
- надає допомогу в оцінці та аналізі дисциплінарних порушень учнів.
- бере участь у педрадах, батьківських зборах та нарадах, що стосуються соціально-педагогічного життя навчального закладу.
Поради батькам першокласників
У звязку з цим раджу звернути особливу увагу на режим дня здобувача освіти.
Отже декілька порад на тему, як організувати день першокласника.
Вкладайте дитину спати не пізніше 21:30.
Найсприятливіший час підйому молодшого школяра 7-7:30 ранку, аби загальна тривалість нічного сну становила 10-10,5 годин.
Щоранку давайте дитині випивати склянку води, після цього зробіть з нею зарядку. Зарядка дасть змогу організму перейти від сну до активного дня, поліпшує кровопостачання головного мозку, зміцнює нервову систему, створює бадьорий настрій.
Обов'язково снідайте. Пропущений ранковий прийом їжі може стати причиною винекнення серйозних захворювань.
Гуляйте на свіжому повітрі. Перебування на свіжому повітрі найефективніший вид відпочинку. Він відновлює організм після занять. Прогулянки сприяють загартованоств організму, профілактиці ультрафіолетової недостатності й малорухливості.
Укладайте дитину вдень поспати. У період гострої адаптації до навчання денний сон можна продовжити до 2 год.
Знайдіть час для дитячих ігор. Подібне перезавантаження відновлює не лише фізичні сили та інтелектуальні сили дитини, а й емоційний стан.
Обмежте навантаження. Не починайте відвідувати нову секцію чи гурток з першого вересня. Це дасть першокласнику стресогенних переживань. Найліпше ддаткові навчання розпочинати або за рік до школи, або з другого класу.
ПОРАДИ БАТЬКАМ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ.
Дорогі батьки!
ПОРАДИ ВЧИТЕЛЮ.
Коротка пам’ятка для вчителів, які працюють із дітьми під час війни. 9 правил
- Турбуємось про себе і намагаємось не починати роботу без ресурсу.Якщо нам не вистачить сил витримати погляд дитини, наповнений болем, її запитання, реакцію – це посилить її стан занепокоєння та безпорадності.
- Наше завдання – створити безпечний простір, уякому б дитина відчула близькість – “я з тобою”.Ідеться про простір із чітко структурованими правилами та межами контакту.
- Якщо ви не маєте досвіду роботи з емоційним реагуванням на почуття та емоції, починати роботу можна буде лише у співпраці з психологом. Цю роботу можна буде проводити лише після фази стабілізації – зміцнення та відчуття безпеки.
- Не можна використовувати в іграх чи під час занять метафори, образи літаків тощо. Це може травмувати дітей, які були під обстрілами. У роботі спираємося на метафори та образи дому, землі, веселки, води.
Навіть образ неба зараз не даватиме дітям стійкості – для багатьох це джерело небезпеки. Будь ласка, зважайте на це, плануючи свої зустрічі з учнями.
5.Якщо в роботі плануєте створювати щось із частин, наприклад кубиків, пам’ятайте:якщо деталі руйнуватимуться, це може нагадувати дітям зруйнований будинок. Діти самі можуть обрати таку гру –тоді для них це буде помічне.До того ж будьте уважні до звуків, що використовуються в супроводі.
6. Не пропонуйте дітям жодних образів воєнної техніки.Приймається лише той варіант, коли вони самі хочуть намалювати, виліпити чи обговорити це. Натомість працюйте над образами сили та стійкості й частіше просіть дитину намалювати, зобразити те, що є її силою.
7.Пам’ятайте, що ми проводимо зустрічі для того,щоби дати дітям стабільність у теперішній реальності, відволікати їх і розважати цікавими фактами, захопливими розповідями. Війну, танки, вибухи вони бачать у новинах. Вони чують про це від батьків, рідних і близьких.
Уявіть, що ви працюєте з дитиною з Харкова, яка сидить у бомбосховищі. Усі розмови про війну для неї зараз – додаткове травмування. Будь ласка, зважайте на це.
8. Для дитини,яка пережила втрату, втратила близьких або будинок, абсолютно неприпустимі слована кшталт“час лікує”, “у всьому є й хороший бік”, “подивися, який тут є хороший варіант для тебе”. Ці слова некоректні та неетичні.
Дітям важливо почути: “Те, що ти пережив – жахлива трагедія, це жахливо й так шкода, що тобі довелося через це пройти. Я захоплююсь твоїми мужністю та силою. Попри таке горе, ти справляєшся, як справжній герой. Я дуже хочу тебе обійняти та захистити”.
9. Якщо дитина починає говорити, що б вона не говорила,ми її слухаємо й не перебиваємо! Киваємо, підтримуємо й наприкінці робимо акцент на тому, що навіть слухати – це дуже важко. Далі можна сказати: “Але я бачу, який ти сильний і як ти справляєшся”.Проте не давайте порад, поки вас не попросили про це.
«10 порад, як підтримати близьких під час війни»,
https://eo.gov.ua/yak-pidtrymaty-ta-zaspokoity-dytynu-pid-chas-viyny/2022/02/28/
«Як реагувати на тремтіння у випадку екстримальної ситуації»,
chrome-extension://mhjfbmdgcfjbbpaeojofohoefgiehjai/index.html
Алгоритм дій у разі виявлення ознак булінгу
https://www.unicef.org/ukraine/stories/how-take-care-yourself-during-stressful-times-1