Шановні колеги! Цей матеріал полегшить ваші зусилля в організації дистанційного навчання. Натхнення і успіхів!

Самоосвіта вчителя під час карантину.
Змішане навчання – ключ до змін

Традиційну та онлайн-освіту можна і потрібно поєднувати. Їх гармонійну взаємодію називають змішаним навчанням.Змішане навчання— це поєднання офлайн- (особисто, “на місці”) та онлайн-навчання у різних пропорціях.

Відмінністю змішаного навчання від звичайної системи,по – перше, є активне використання технологій з метою пошуку матеріалу і отримання нових знань. По – друге, цепоєднання різних підходів, способів подачі матеріалу, видів робіт. Наприклад, частина інформації розподіляється на групову роботу, частина – на самостійне вивчення. Це не залежить від того, відбувається це у класі чи дистанційно.

За змішаного навчання змінюється роль педагогів, вони стають фасилітаторамиосвітнього процесу, які організовують колективне обговорення так, щоб усі здобувачі освіти були залучені, а проблеми вирішувалися швидко й ефективно. Метафасилітатора— не оцінити учнів на екзамені, а активно взаємодіяти з ними, відстежувати прогрес та допомагати у разі потреби.Рольвчителяу системі змішаного навчання відрізняється від звичайноїтакимиречами:

· можнапрацювати з учнями у маленьких групах та збільшувати вплив на них;

· поки учні знаходяться вдома, з ними можна здійснювати освітній процес дистанційно;

· учні можуть проходити он-лайн тестування та отримувати миттєвий зворотний зв'язок відпедагога.

Під час змішаного навчання не обов’язково працювати з підручниками і зошитами. Переглядаючи відеоматеріали, вивчаючи супровідні матеріали, можна опрацювати навчальний матеріал. Далі – разом з педагогом та одногрупниками виконуються практичні завдання, реалізуються проекти.Педагогічні працівники стають модераторами освітнього процесу. Під час роботи вони визначають, наскільки добре розуміють тему окремі учні, і внаслідок цього можуть змінювати спосіб роботи з групою.

Неправильно вважати, що змішане навчання — це електронне або он-лайн - навчання. Он-лайн - навчання не передбачає особистої комунікації між здобувачами освіти у групі, чи учнем і педагогом, не передбачає розвиток навичок роботи в команді. А система змішаного навчання дозволяє вирішити цю проблему.

Компонентами змішаного навчання є:

1. Живі події -“живе спілкування”, яке передбачає частину звичної роботи “в аудиторії” з педагогом та іншими учнями.

2. Он-лайн-контент(самостійне навчання), під час якого здобувач освіти самостійно опрацьовує матеріали у зручному для нього форматі.

3. Співпраця. - це поєднання двох ключових елементів: роботи з однолітками і роботи з педагогами. Це дає можливість учням знаходити нові рішення та ділитися отриманим досвідом і знаннями, отримувати відповіді від педагога на індивідуальні запитання та уточнювати незрозумілі моменти. Важливо, що подібна співпраця може відбуватися як у класі під час виконання групових завдань, так і через електронну пошту чи соціальні мережі.

4. Оцінка -важлива складова освітнього процесу. Учні можуть стежити за своїм прогресом, а вчителі — оцінювати їхні знання та корегувати процес навчання через індивідуальне інструктування.

5. Додаткові матеріали.Додаткові матеріали можуть охоплювати роздруковані матеріали, схеми, корисні ресурси тощо.

Переваги змішаного навчання:доступність, покращення освітнього процесу та зменшення витрат.

Кiлькiсть переглядiв: 268

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.